Start maart 2020

Vinden jullie samenwerking net zo belangrijk als wij?

Er zijn heel veel verschillende stofwisselingsziekten. Hierdoor zijn er ook heel veel organisaties zich inzetten voor patiënten die met deze ziekten te maken hebben. Organisaties met verschillende doelen, maar ook met overeenkomsten. Denk bijvoorbeeld  aan organisaties die werven van fondsen voor onderzoek, die zich richten op contact tussen mensen met stofwisselingsziekten of die zich richten op het bekender maken van de ziekten en belangenbehartiging.

Sinds maart 2020 zijn 25 organisaties met elkaar in gesprek om te kijken hoe ze elkaar en de boodschap ‘Samen werken aan en voor stofwisselingsziekten’ vorm kunnen geven.

Ook Stichting voor Bo doet mee! Dankzij de connectie met UMD en Metakids, wordt in de samenwerking gebruik gemaakt van de Number 5 Foundation als begeleider bij dit proces. De Number 5 Foundation is een initiatief van H.K.H. Prinses Laurentien van Oranje en heeft als doel organisaties te laten samenwerken en co-creëren.

In 2020 kwamen we al tot mooie plannen om de samenwerking te versterken en dit jaar gaan we verder om de samenwerking rondom stofwisselingsziekten verder vorm te geven.

#stofwisselingsziekten #metaboleziekten #UMD #number5foundation #samenwerken #samensterk

Meer projecten >>